עשיתי תאונה
ביטוח סיעודי הוא חוזה הנחתם בין המבוטח לבין חברת ביטוח, חוזה שבו מתחייב המבוטח לשלם לחברת הביטוח פרמיה חודשית בהתאם לתנאי הפוליסה וחברת הביטוח מתחייבת לפצות או להשתתף במימון העלות של טיפול סיעודי בבית או של אשפוז במוסד סיעודי כאשר מצבו של המבוטח ייעשה סיעודי.
אף אחד מאתנו לא אוהב לראות את עצמו נקלע למצב סיעודי, אך בשל העלייה בתוחלת החיים, הביטוח הסיעודי חיוני והוא מהווה רשת ביטחון כלכלי.
כאשר אחד מההורים הופך להיות סיעודי, המדינה רואה בילדים את האחראים על הטיפול בהורים. לאחריות זו יש השלכות כלכליות רבות, וברוב המקרים העומס הרגשי והכספי המוטל על המשפחות הוא עצום וכבד.
באיזה גיל כדאי לרכוש ביטוח סיעודי פרטי? עדיף להצטרף לביטוח הסיעודי הפרטי מוקדם ככל האפשר. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהפרמיה אינה משתנה. בנוסף, סיכוייו של אדם צעיר ובריא להתקבל לביטוח גבוהים ביותר.
הטיפול הסעודי אינו מיועד רק למבוטחים בגיל מבוגר, גם צעירים וילדים עלולים להיקלע למצבים סיעודיים עקב תאונות, חבלות או מחלות קשות.
נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי שליש מהאוכלוסייה לא יזדקן בכבוד לאחר גיל שבעים וחמש. אל תגידו לי זה לא יקרה, רכשו ביטוח סיעודי עוד היום כדי לחיות בכבוד וברווחה גם במצבים סיעודיים.
איך אפשר לרכוש ביטוח סיעודי?
את הביטוח הסיעודי אפשר לרכוש בשתי דרכים, בביטוח סיעוד פרטי או בביטוח סיעודי קבוצתי.
ביטוח סיעודי קבוצתי הוא ביטוח הנרכש על ידי קבוצה גדולה היוצרת קשר עם חברת הביטוח. היקף הפוליסה הוא אחיד עבור כל חבר בקבוצה ורק גובה התשלום החודשי משתנה ונקבע לפי גיל הרוכש. בדרך כלל לפוליסות הקבוצתיות יש תוקף של שלוש עד ארבע שנים ובתום התקופה יש צורך לחדש את הפוליסה. בעת חידוש הפוליסה רשאית חברת הביטוח לדרוש מהמבוטח תשלום חודשי גבוה יותר.
ביטוח סיעודי פרטי הוא ביטוח אישי שאותו רוכש כל מבוטח אצל סוכן הביטוח. גובה התשלום החודשי נקבע בהתאם לגיל המבוטח, למצבו הרפואי ולהיקף הכיסוי הניתן בעת הצורך, בהתאם לבחירת המבוטח. את פוליסת הביטוח הסיעודי האישי חברת הביטוח אינה יכולה להפסיק והיא ברת תוקף כל עוד ממשיך המבוטח לשלם את התשלום החודשי. כאשר המבוטח מפסיק לשלם, הוא לא מאבד את כל זכויותיו, אלא הוא מקבל פיצוי באחוז מסוים מסכום הפיצוי שרכש.
ביטוח סיעודי – מושגים שחשוב להכיר
ADL - Activities of Daily Living, פעולות יום יומיות, (מבחן תלות). מטרת המבחן ה-ADL היא לבדוק את מידת העזרה שלה זקוק המבוטח כתנאי לקבלת גמלת סיעוד. הגדרת מקרה ביטוח הוא מצב של בריאות ותפקוד ירודים של המבוטח כתוצאה ממחלה, מתאונה או כל ליקויי בריאותי שבגינו המבוטח אינו מסוגל לבצע בכוחות עצמו חלק מהותי בפעולות יום יומיות. כיום ברוב הפוליסות נדרשת אי יכולת ביצוע של לפחות שלוש מתוך שש הפעולות הבאות: לקום ולשכב, להתרחץ, להתלבש ולהתפשט, לאכול ולשתות, ניידות ושליטה על הסוגרים. כמו כן "תשישות נפש" גם עונה על הגדרת מקרה ביטוח.
פיצוי - תגמולי הביטוח המשולמים בעת קרות מקרה הביטוח אשר תחומיהן נקבעו מראש בפוליסה, ללא קשר להוצאות שהוציא המבוטח בפועל.
שיפוי - תגמולי הביטוח המשולמים בעת קרות מקרה הביטוח כגובה ההוצאות שהוציא המבוטח בפועל ובלבד שלא יעלו על תקרה סכום הביטוח הנקוב בפוליסה.
תקופת המתנה היא התקופה שבה המבוטח נדרש להמתין מהרגע שבו הוא נזקק לטיפול סיעודי ועד לרגע שבו הוא יתחיל לקבל את התשלום החודשי. תקופת ההמתנה נמשכת בדרך כלל כחודשיים ובתקופה זו יידרש המבוטח לשלם את הוצאות הטיפול מעצמו ובמקביל להמשיך לשלם את התשלום החודשי לחברת הביטוח.
מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים ביטוח סיעודי?
כמה יעלה הביטוח כל חודש עד לגיל שיבה, ומה יקרה למי שלא יוכל להמשיך ולשלם את הפרמיה החודשית.
מהם תנאי הפוליסה, מהו הגמול החודשי שאותו יקבל המבוטח אם יהיה במצב סיעודי, כמה שנים הוא יקבל תשלום חודשי ומהם החריגים או ההגבלות בפוליסה. מהו משך תקופות ההמתנה והאם התגמולים הם מסוג שיפוי או פיצוי.
אם אתם מבוטחים או מצטרפים לביטוח קבוצתי, יש לברר לכמה שנים נחתם החוזה וכמה יעלה להמשיך את הפוליסה באופן אישי.
בכל תהליך של קניית פוליסת סיעוד, צוות העובדים בסוכנות "ב.טיקר ביטוח, גמל ופיננסים" יסייע לכל מבוטח בהגדרת הצרכים, בהתאמתו לסוגי הפוליסה השונים, יסביר וידגיש את כל תנאי הפוליסה, ישיג עבורכם את התנאים הטובים ביותר ובעת הצורך ינהל את המשא ומתן מול חברת הביטוח לשביעות רצונו המלאה של המבוטח.